משחק מילים: מנסים לדבר בהיגיון

משחק מילים: מנסים לדבר בהיגיון


Latest Episodes

62: ושוב איתכם…
April 20, 2021

זוהר ושחר מתיישבים לשיחה לאחר כחודש וחצי, ומדברים על מגוון נושאים והתרחשויות מפרק הזמן הזה. למי שלא שם לב, אלה היו ימים סוערים. דיברנו, בין השאר, על:בחירות בישראלכן ביבילא ביביהתנהלות פוליטית – הבדלים בין ימין לשמאלהלבנת רע"מ כשותף לגיטימיממשלת השמאל ש...

61: רועי ברזילי – השערת הטסטוסטרון
March 08, 2021

זוהר ושחר מדברים עם רועי ברזילי, אשר פיתח היפותזה הוליסטית ממעוף הציפור על התנהלות סוציולוגית של חברות כפונקציה של ההרכב ההורמונלי של האוכלוסיה. אל רועי הגענו בעקבות מחקרים המראים שיש משבר של ממש בכל הקשור לרמות טסטוסטרון בעולם המערבי,

הגיגים 20: תנו לי חירות, או תנו לי רשות!
February 15, 2021

בהגיג זה שחר מדבר על השנה האחרונה של התמודדות עם נגיף הקורונה – נמנענו מלעסוק בזה יותר מדי במהלך השנה האחרונה מכיוון שכל כך הרבה לא ידוע. אבל עכשיו, כשבישראל, בשאיפה, רואים את האור בקצה המנהרה, ניתן להתחיל לתחקר לאחור ולהסתכל קדימה על מה צופן העתיד.

הגיגים 19: חיסוניזציה
February 14, 2021

בהגיג זה זוהר מדבר על חיסון לנגיף הקורונה – האם כדאי להתחסן? האם יש הצדקה לספק? מה הסיכונים האפשריים? האם מדובר בטכנולוגיה חדשה? מה קורה כאשר מביעים דעה אחרת? אימייל – mischakmilim@gmail.comטלגרם – https://t.me/mischakmilimטוויטר – https://twitter.

60: שפי פז – בתגובה עצרה המשטרה את שפי פז
February 02, 2021

זוהר ושחר מדברים עם שפי פז – ממובילי המאבק נגד הגירה בלתי חוקית לישראל, והיא הפנים של "עוטף תחנה מרכזית". נתחיל מהסוף – אם אתם רוצים לתמוך בה, אנא תרמו למאבקה המשפטי כאן או תרמו לעמותת "עוטף תחנה מרכזית" כאן.

59: גלעד צוויק – מארה"ב באהבה
January 24, 2021

זוהר ושחר משוחחים עם העיתונאי גלעד צוויק מ"ישראל היום" על העניינים הדרמטיים אשר מתרחשים בשני צידי האוקיינוס האטלנטי, וקווי הדימיון וההקבלה ביניהם. אנו מדלגים בין מגוון נושאים, והתזה המרכזית שלנו היא שהקו המקשר הוא שגופים שאינם נבחרים בוחשים בקלחת הפולי...

58: פרופ' יונתן דובי – האשליה הירוקה
January 18, 2021

זוהר ושחר מארחים את פרופ' יוני דובי מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון. יוני, פיסיקאי תיאורטי עם ניסיון יישומי בתחום האנרגיה, הינו אחד המבקרים הבולטים בעברית של הפרדיגמה השלטת בכל הקשור לשינויי האקלים ואנרגיה ירוקה.

57: הסינגולריטי כבר כאן
January 10, 2021

זוהר ושחר מדברים על מקבץ האירועים האחרונים בארה"ב, והסיבות לכך שאנו חושבים שזהו רגע דרמטי. הפרק יצא גם בגרסא מקוצרת ב"הגיגים 18". גרסא זו הינה למיטיבי לכת. דיברנו על:1. מה קרה בגבעת הקפיטול?2. הסבר למה לדעתנו זה קרה.3. נירמול אלימות, "חסר תקדים",

הגיגים 18: הסינגולריטי כבר כאן – גרסא מקוצרת
January 10, 2021

שחר מדברים על מקבץ האירועים האחרונים בארה"ב, והסיבות לכך שזהו בראייתו רגע דרמטי. הפרק יצא גם בגרסא מורחבת יחד עם זוהר בפרק 57, הגרסא המומלצת עבור מיטיבי לכת. על הפרק:1. מה קרה בגבעת הקפיטול ולמה?2. נירמול אלימות, "חסר תקדים", וצביעות.3.

56: מצעד הטרללת 3
December 28, 2020

שחר וזוהר חוזרים עם מצעד הטרללת 3 – מסכמים שנה מטורללת עם פרק מלא טרלול. נזכיר שאנו עוסקים במיינסטרים, ולא בקצוות, ומראים שיש כמות הולכת וגדלה של מצבים בהם מוסדות וציבורים גדולים בחברה המערבית "איבדו את העלילה" והתמסרו לטרללת.