مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


در چه مشاغلی خوب دیدن یا خوب شنیدن خیلی مهم است؟

October 12, 2021

برای همه ما برخورداری از حواس شنوایی و بینایی قوی بسیار مهم است. خوب دیدن و خوب شنیدن علاوه بر اینکه نشان‌دهنده سلامتی ما است، در آینده شغلی و حرفه‌ای ما نیز تاثیر زیادی دارد. مشاغلی وجود دارند که برای موفقیت در آن‌ها برخورداری از شنوایی و بینایی خوب نه فقط یگ گزینه، بلکه نیاز و الزام هستند. جدا از ملزوماتی مثل تجربه، دانش و صلاحیت، باید به سلامتی جسمی خود توجه داشته باشید تا بتوانید حرفه مطلوب و دلخواه خود را دنبال کنید و در آن به موفقیت برسید. در ادامه این مطلب درباره برخی از مشاغلی که خوب دیدن و خوب شنیدن در آن‌ها بسیار مهم است بیشتر صحبت می‌کنیم.

می توانید فایل صوتی «در چه مشاغلی خوب دیدن یا خوب شنیدن خیلی مهم است» را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/10/podcast-hearing-good-seeing-good.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

نیروهای امداد و آتش نشانی

همه ما می‌دانیم که آتش‌نشان‌ها باید از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند جان مردم را نجات دهند. یک آتش نشان باید هر روز با خطرات زیادی روبه رو شود و قطعا اگر حس بینایی یا شنوایی خوبی نداشته باشد هم خود دچار دردسر شده و هم نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند. شرایطی را تصور کنید که در فضایی تاریک و پر از دود قرار گرفته‌اید و در آن میان، صدای کمک خواستن کسی را می‌شنوید. حالا باید تشخیص دهید این صدا از کجا می‌آید و در آن تاریکی و دود مسیر خود را پیدا کنید. پس یک آتش نشان باید هم خوب ببیند و هم خوب بشنود.

نیروهای اورژانس و فوریت‌های پزشکی

در کنار نیروهای امداد باید از نیروهای اورژانس و فوریت‌های پزشکی یاد کرد. هنگامی که به صورت تلفنی از اورژانس کمک می‌خواهید، قطعا دوست ندارید با شخصی مواجه شوید که به خاطر ضعف شنوایی صدای شما را خوب نشنود و مجبور باشید مشکل فوریتی خود را بارها برای او تکرار کنید. از طرف دیگر، راننده آمبولانس باید قوه بینایی خوبی داشته باشد تا حین رانندگی بتواند با نهایت سرعت و در عین حال دقت از ترافیک عبور کند. برای نیروهای اورژانس و فوریت‌های پزشکی نیز خوب دیدن و خوب شنیدن بسیار اهمیت دارد.

غریق نجات‌ها و غواصان

غریق نجات ها و غواصان باید چشمانی مثل عقاب داشته باشند و بتوانند سریع و به موقع هم بر روی آب و هم زیر آب وارد عمل شوند. یک غریق نجات باید از فاصله دور شناگران را زیرنظر داشته باشد تا در صورت بروز مشکل آن را تشخیص داده و برای نجات جان افراد دست به کار شود. غواصان نیز که زیر آب و مجهز به تجهیزات غواصی هستند باید خوب ببینند و خوب بشنوند تا دچار مشکل نشوند و کار یا ماموریت خود را به درستی به اتمام برسانند.

جراحان و پیراپزشکان

جراحان و پیراپزشکان نیز جزو افرادی هستند که با جان و زندگی افراد ارتباط دارند. این گروه نیز در لحظات بحرانی باید تصمیمات حیاتی بگیرند و دست به کار شوند. برای همین، علاوه بر دانش، مهارت و صلاحیت‌های خاص پزشکی‌ باید از قوای بینایی و شنوایی سالم بهره‌مند باشند. برای یک جراح، به جز دستانی ماهر و بدون لرزش، خوب دیدن نیز لازم است. برای یک پیراپزشک که با زمان رقابت می‌کند و باید از موانع مختلف، مثل ترافیک عبور کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیرد، خوب دیدن و خوب شنیدن اولین و ابتدایی‌ترین ابزاری است که لازم دارد.

خلبانان و مراقبان پرواز

خلبان ها و مراقبان پرواز یا کنترل کننده‌های ترافیک هوایی شغل بسیاری حساسی دارند، چرا که هر روزه مسئول جان هزاران مسافر هستند. این افراد برای اینکه بتوانند سریع و به موقع عکس‌ا‌لعمل نشان دهند باید از حس بینایی بسیار قوی برخوردار باشند. برای همین است که یکی از مهم‌ترین شروط برای شغل خلبانی یا مراقبت پرواز سلامت کامل جسمی و قوه بینایی بدون نقص است.