مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


ترید چیست ؟ شغل تریدری چیست | ایا تریدری شغل خوبی است؟

August 30, 2021

شغل تریدری جزو مشاغل نوظهوری است که در مدت زمان کوتاهی سود بالایی را نصیب تریدر می‌کند اما برای دستیابی به موفقیت در این شغل می‌بایست دانش و تجربه بالایی را کسب کرد و با تکیه بر استراتژی مشخص عمل کرد. در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس از جمله بازارهای مالی مهمی بودند که سرمایه‌های زیادی را جذب خود کردند. مزایایی از قبیل جذابیت، سود بالا و همچنین قدرت نقدشوندگی در این بازارها باعث شد افراد زیادی تحت عنوان تریدر در این بازارها به معاملات مختلف بپردازند.

تریدرها معامله گرانی هستند که در بازارهای مالی مختلف به واسطه دانش و تجربه بالا و تکیه بر استراتژی مشخص اقدام به ترید یا معامله می‌کنند و از این طریق سود کسب می‌کنند. در ادامه این مقاله با شغل تریدری و مزایا و معایب آن در بازارهای مختلف آشنا خواهیم شد.

می‌توانید فایل صوتی مقاله «شغل تریدری چیست و ترید کیست» را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/10/trading-job-podcast.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

ترید چیست و تریدر کیست؟

ترید یکی از واژه‌های پرکاربرد انگلیسی به معنی تجارت یا دادوستد است که در بازارهای مالی از قبیل ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس استفاده می‌شود. درواقع ترید در بازارهای مالی به معنی خرید، فروش و یا تبادل ارزهای دیجیتال، واحدهای پولی، سهام شرکت‌های مختلف و... در مدت زمان مشخص است که هدف آن کسب سود است. از این رو ترید در بازارهای مالی به عنوان یک شغل شناخته می‌شود و به افرادی که در این بازارها، اقدام به خرید و فروش و معامله می‌کنند تریدر گفته می‌شود.

یک تریدر وضعیت بازارهای مالی را تجزیه و تحلیل قرار داده و با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل خود، اقدام به معامله یا ترید می‌کند. تریدر ممکن است از طرف خود یا به نمایندگی از یک شخص یا شرکت دیگر در این بازارهای مالی فعالیت کند. اگر تریدر برای یک شرکت ترید انجام دهد که در قبال معاملاتی که انجام می‌دهد دستمزد می‌گیرد و اگر برای خود ترید کند از فعالیت بر روی سرمایه خود سود دریافت می‌کند.

تریدر با بررسی بازار و تحلیل آن به شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف، استراتژی‌ها و روندهای کوتاه مدتی را برای سرمایه‌گذاری بر روی دارایی خود در نظر می‌گیرد و از نوساناتی که در بازار به وجود می‌آید بهره می‌برد. یک تریدر حرفه‌ای همواره باید اطلاعات خود را در مورد بازارهای مالی افزایش دهد همچنین اخبار این حوزه را پیگیری کند و با تحلیل و داشتن استراتژی مشخص نسبت به ترید اقدام کند.

تفاوت سرمایه‌گذار و تریدر چیست؟

سرمایه‌گذار و تریدر دو رکن اصلی بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس می‌باشند که همواره هدف آن ها دستیابی به سود بیشتر است، اما برای رسیدن به این هدف روش‌های متفاوتی دارند. اولین و شاید مهم‌ترین وجه تمایز یک سرمایه‌گذار و تریدر در رویکرد و شیوه درآمدزایی آن ها از بازارهای مالی است. در معامله‌گری و ترید تحلیل فنی و تکنیکال کاربرد بیشتری دارد و اهداف آن کوتاه مدت است اما در سرمایه‌گذاری تحلیل وضعیت بازار و تحلیل بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه‌گذار با خرید و نگهداری دارایی‌هایی از قبیل ارز دیجیتال، سهام، اوراق قرضه، طلا، دلار و... در یک بازه زمانی طولانی سود کسب می‌کند، اما یک تریدر به طور دائم و در بازه‌های زمانی کوتاه در معامله کرده و سود کسب می‌کند. علاوه بر این یکی دیگر از تفاوت‌های بارز بین سرمایه‌گذار و تریدر ریسک بسیار بالای ترید نسبت به سرمایه‌گذاری است. دلیل آن نیز بسیار ساده است. زیرا که تریدر می‌بایست در مدت زمان کوتاهی نسبت تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش اقدام کند اما سرمایه‌گذار با دقت و تحلیل بهتری می‌تواند تصمیم‌گیری کند و ریسک معامله را کاهش دهد.

انواع تریدر در بازارهای مالی کدام است؟