مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


رشد کسب و کار با تولید پادکست

August 11, 2021

در دنیای امروز تقریباً از هر سه فرد ایرانی یک نفر به‌صورت ماهیانه پادکست گوش می‌دهد. این آمار نشان می‌دهد نیرویی خاص برای جذب شنوندگان به این دنیای هیجان‌انگیز وجود دارد.دنیای پادکست بسیار گسترده است و هزاران پادکست با موضوعات مختلف وجود دارد. گاهاً این تنوع، انتخاب را سخت می‌کند اما به نظر می‌رسد که تعداد محدودی از موضوعات پادکست بسیار پرطرفدارند. به نظر شما بهترین موضوعات پرمخاطب پادکست کدام‌اند؟

تحقیقات نشان می‌دهد اکثر مشاغل امروز، پادکست را به‌عنوان یک ابزار ارتباطی ضروری در جهت رشد کسب و کار خود در نظر می‌گیرند.گروه نرم افزاری محک نیز در این مقاله شما را در زمینه تولید پادکست باانگیزهٔ رشد و توسعه کسب و کارتان راهنمایی خواهد کرد.

می‌توانید فایل صوتی «رشد کسب و کار با تولید پادکست» را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/09/podcast-Grow-business-by-producing-podcasts.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

پادکست چیست؟

پادکست نوعی گفتگوی اینترنتی است که قابلیت دانلود دارد. (Podcast) از ترکیب دوکلمه ی پاد (Pod) و برودکست (broadcast) تشکیل شده است. در حقیقت پادکست سبکی از تولید محتواست که می‌توانید در هر مکانی آن را گوش کنید. حال چه بهتر که موضوع این پادکست به رشد شما در زمینهٔ کسب و کارتان نیز کمک کند.

تولید پادکست چه تأثیری در معرفی برند شما دارد؟

اگر به فکر شروع کسب و کاری جدید، نوشتن طرح تجاری و ثبت برند شخصی خود هستید، باید بتوانید در این اقیانوس سرخ کسب و کار (فضای پررقابت) نام برند خود را به گوش مخاطبان بازار هدف برسانید. به پیشنهاد گروه نرم افزار حسابداری محک تولید محتوای صوتی و پادکست یکی از بهترین راهکارها برای جلو افتادن از رقباست.

چرا باید برای معرفی برند خود قصه گویی کنید؟

معمولاً قصه گویی ارتباط مؤثری بین مردم عادی، صاحبان کسب و کار و ایده‌ها ایجاد می‌کند. مردم از داستان‌ها درس می‌گیرند و تحقیقات نشان داده است که اگر حقایق بخشی از یک قصه و داستان باشند تا 20 برابر بیشتر تأثیرگذارند.در حقیقت قصه‌گویی یکی از قوی‌ترین راهکارها برای انتقال پیام کسب و کار شماست. روایت‌هایی که از طریق صدا بیان می‌شوند، قدرت و معنای بیشتری برای شنونده دارند. تن صدا و لحن گوینده پادکست عاملی مؤثر در رساندن حس بهتر کلمات است. 

پادکست‌های تجاری قصهٔ برند خود را با هدف ذکر اهمیت شرکت و آشنایی با عملکرد آن منتشر می‌کنند. نقش مؤثر پادکست‌ها ارتباط بین مردم و فعالیت‌های شرکت است. ممکن است انتشار پادکست به‌تنهایی جنبهٔ بازاریابی و دعوت به فروش نداشته باشد اما در کنار دیگر عوامل بازاریابی بسیار مؤثر و کاربردی خواهد بود.

پادکست‌های تجاری در زمینه جذب نیروی انسانی نیز به‌خوبی عمل خواهند کرد. در پادکست‌ها درباره فرهنگ شرکت، اهداف و دلیل اشتیاق کارمندان برای کار صحبت کنید. ارائهٔ این بینش موفق و مدرن حرفه ی بودن آن کسب و کار را نشان می‌دهد.

چگونه تخصص تان را با تولید پادکست به رخ بکشید؟

نوعی از پادکست تجاری وجود دارد که شرکت به صورت مستقیم و گفتگو محور به معرفی کسب‌وکارش می‌پردازد. این مصاحبه و گفتگو ممکن است بین متخصصان داخلی شرکت و اعضای مختلف آن شکل بگیرد.توجه کنید که مخاطبان و شنوندگان پادکست شما ممکن است از قشرهای مختلفی از جامعه باشند و پادکست شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کمک به سزایی به مشاغل مختلف کند.

حتماً از دانش نرم‌افزاری گروه بازاریابی و متخصصان خود مطمئن شوید، زیرا آنها به عنوان نماینده باید بتوانند دانش و تخصص سازمان را به خوبی به مشتری‌ها معر...