مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


لیست مشاغل خانگی | معرفی 352 کسب و کار خانگی

August 17, 2021

کسب و کار خانگی پردرآمد، این روزها در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. اگر برای شما هم پیش آمده است که از کار کردن برای دیگران خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد کاری هرچند کوچک برای خودتان داشته باشید در ادامه با گروه نرم افزاری محک همراه شوید. همه گیری COVID-19  در دو سال گذشته، بازار کار در ایران را تحت تأثیر قرار داده است. در ماه‌های پس از اعلام بیماری نرخ بیکاری بالا رفته و سیل عظیمی از افراد را به حوزه مشاغل خانگی سوق داده است و به دلیل افزایش فرصت‌های دورکاری امیدی دوباره در دل افراد کارجو زنده شد.

می‌توانید فایل صوتی «لیست مشاغل خانگی» را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/09/podcast-List-of-home-jobs.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

منظور از مشاغل خانگی چیست؟

یکی از انواع مدل‌های شغلی که قابلیت انجام آن در زمینه‌های مختلف وجود دارد کار کردن در خانه است. مشاغل خانگی انواع متفاوتی دارند که بر اساس مهارت‌ها و تخصص‌های شما دسته بندی خواهند شد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان مشاغل خانگی را این‌گونه تعریف می‌کند: آن دسته از شغل‌هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای شخصی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت برای همسایگان شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط خانه می‌شود.

راه اندازی کسب و کار خانگی در منزل علاوه بر درآمد، مزایای بسیاری دارد. شما کارجوی گرامی می‌توانید پس از گذراندن مراحل دریافت مجوز مشاغل خانگی شغل شخصی خود را کلید بزنید و از دست هزینه‌های جاری محیط کار مانند خرید، رهن، اجاره و مالیات و … رها می‌شوید. حال این مشاغل خانگی کدام‌اند؟

آشنایی با لیست مشاغل خانگی

علاوه بر جوانان، امروزه افراد مسن نیز مشاغل خانگی را گزینه‌ای جذاب برای رسیدن به درآمد زایی می‌دانند. خبر خوب آن است که کسب و کار خانگی در همه سطوح و صنایع مختلف گسترش پیدا کرده‌اند. گروه نرم افزاری محک در ادامه در جدولی به معرفی لیستی از مشاغل خانگی تأیید شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌پردازد:

نوع فعالیتدستگاه اجراییصنایع دستیسازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگريفرش دستباف و رشته هاي مرتبط به فرشوزارت صنعت ، معدن و تجارت(مرکز ملی فرش ایران)تولیدي (صنعت و خدمات )وزارت صنعت ، معدن و تجارتتجارت الکترونیک---امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلیکشاورزي ، عشایري، امور تولیدات گیاهیوزارت جهاد کشاورزيفعالیت هاي فرهنگی و هنريوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مشاغل خانگی مرتبط با صنایع دستی ایران

از دیرباز دغدغهٔ اصلی صنایع دستی ایران معرفی فرهنگ و هویت مردم سرزمین ما بوده است. درحقیقت صنایع دستی هر کشوری نشان از تمدن و فرهنگ مردم آن کشور دارد. شاید جالب باشد که ایجاد تعامل انسان‌ها با یکدیگر در جوامع مختلف از اهداف اصلی تولید صنایع دستی است.صنایع دستی ایران از مهم‌ترین کالاهای صادراتی گران کشورمان محسوب می‌شود. به دلیل علاقه مردم روستا و عشایر و ساکنین شهرهای کوچک به این رشته از کسب و کار خانگی پردرآمد، سرمایه گذاری زیادی در این زمینه شده است.حتماً تا به‌حال گلیم‌های دست‌باف یا لباس‌های سوزن دوزی شده و یا ظروف قلم زنی شده را دیده‌اید. قیمت اش را پرسیده اید؟

به دلیل علاقه قشر زیادی از مردم جامعه، بازار فروش صنایع دستی بسیار پر طرفدار است. درست کردن این صنایع دستی هزینه چندانی ندارد، ولی قیمت صنایع دستی مرغوب خیلی بالا است. این گروه مشاغل خانگی گستردگی فراوانی دارد و قطعاً تولید آن یکی از بهترین ایده‌های پول‌ساز خانگی است.در اینجا به معرفی پرطرفدارترین صنایع دستی ایران به نقل از وزارت تعاون می‌پردازیم: