مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ+لیست هزینه ها و تجهیزات

August 22, 2021

راه اندازی کافی شاپ یکی از موضوعاتی است که این روزها مورد توجه بسیاری از افراد که بدنبال شروع مشاغل پرسود هستند، قرار گرفته است. کافی‌ شاپ‌ ها از جمله کسب و کارهای پرسودی هستند که با تغییر سبک زندگی مردم رونق زیادی گرفته‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز کافی‌شاپ‌ ها نسبت به سایر اماکن مشابه، محیط صمیمی و دوستانه آن و همچنین سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم متناسب با نیاز مشتریان است که موجب محبوبیت آن در بین جوانان شده است.

افرادی که اقدام به راه اندازی کافی‌ شاپ می‌کنند می‌بایست ابتدا تحقیقات لازم در این زمینه را انجام داده و از مشاوران متخصصی در این زمینه وجود دارند، کمک بگیرند. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با همه چیز درباره راه اندازی کافی‌ شاپ آشنا شوید.

می‌توانید فایل صوتی این مقاله را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/09/podcast-starting-up-a-coffee-shop.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

تفاوت کافی شاپ و کافه در چیست؟

کافی‌شاپ مکانی تقریباً شبیه به کافه و رستوران است که در آن انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سرد و گرم سرو می‌شود. در دهه اخیر با تغییر سبک زندگی و روابط، کافی‌شاپ‌ها رونق چشمگیری پیدا کردند به گونه‌ای که امروزه شاهد این هستیم که افراد زیادی به دلایل زیادی از این مکان‌های دلنشین استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز کافی‌شاپ‌ها که آن ها را با سایر مکان‌های مشابه متمایز می‌کند سرو انواع قهوه است.

درواقع از زمان فراگیر شدن قهوه در ایران، کافی‌شاپ‌ها به عنوان محلی برای سرو انواع قهوه و دورهمی‌های دوستانه برای شعرخوانی و کتاب خوانی شناخته شدند. به همین دلیل از همان ابتدا دکوراسیون و چیدمان کافی‌شاپ‌ها به صورت گفتگو محور چیده می‌شد. امروز نیز این سبک دکوراسیون هنگام راه اندازی کافی‌شاپ‌ ها به چشم می‌خورد.

کافه و کافی شاپ درکلمه کاملا شبیه بهم هستند و ممکن است شما با خود فکر کنید که این صرفا خلاقیت در واژه پردازی یا بازی با کلمات است اما واقعیت امر این است که اینها تفاوت بسیاری از لحاظ مواد غذایی سرو شده و منو ، دکور و غیره دارند و هردو هویت خود را از دورهم جمع شدن دو یا چند نفره و لذت بردن از مزه های مختلف و موسیقی ملایم و… بدست آورده اند.

در مورد تفاوت کافه و کافی شاپ باید اشاره کنیم که، کافی شاپ چیزی بین کافه و رستوران است که هم قهوه و انواع نوشیدنی ها در آن سرو میشود و هم غذای گرم و سرد.

انواع کافی شاپ ها کدام است؟

در این بخش از مقاله راه اندازی کافی شاپ به برخی از انواع کافی شاپ ها اشاره خواهیم کرد و توضیحاتی پیرامون هر یک ارائه می کنیم:

کافی‌شاپ‌های لوکس

این نوع کافی‌شاپ‌ها معمولاً فضاهای نسبتاً جدیدی هستند که افراد اشرافی و نسبتاً مشهور در آن حضور پیدا می‌کنند. در این کافه‌ها نحوه چیدمان و سرویس دهی بسیار شیک و لاکچری بوده و نسبت به سایر کافی‌شاپ‌ها تفاوت‌های چشمگیری دارد از این رو قیمت سرویس‌ها نیز در آن بسیار بالا است.

کافی‌شاپ‌های دانشجویی

کافی‌شاپ‌های دانشجویی از جمله کافه‌هایی هستند که به طور معمول در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی که قشر جوان در آن حضور دارند راه اندازی می‌شود در راه اندازی کافی شاپ های دانشجویی به دکوراسیون و چیده‌مان کافی‌شاپ توجه ویژه‌ای می‌شود به نجوی که در طراحی آن از قاب عکس‌های نویسندگان و کارگردانان مطرح استفاده می‌شود. این نوع کافی‌شاپ‌ها هزینه‌های پایین‌تری نسبت به سایر کافی‌شاپ‌ها دارند.

کافی‌شاپ‌های خاص

این کافی‌شاپ‌ها معمولاً تمایز زیادی نسبت به سایر کافی‌شاپ‌ها دارند در راه اندازی کافی شاپ های خاص نوعی تفکر و اندیشه گرایی دخیل است از ا...