مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


مراحل دریافت مجوز مشاغل خانگی | مجوز کسب و کار وزارت کار

August 25, 2021

به دلیل افزایش جمعیت ناگهانی و بالارفتن هزینه‌های زندگی، شغل‌های خاص تحت عنوان کسب و کار خانگی با نیاز حتمی به اخذ مجوز مشاغل خانگی روی کار آمده‌اند. مردم ایران نیز به دلیل جالب بودن ایده‌های پولساز خانگی معرفی شده، روزبه‌روز به سمت راه اندازی کسب و کاری جدید تمایل پیدا خواهند کرد.

مهارت‌های پولساز خانگی می‌توانند به عنوان منبع درآمد مناسبی برای خانواده‌ها شناخته شوند زیرا اصلی‌ترین ویژگی آنها عدم نیاز به محل کار مجزا برای عملی کردن ایده‌ها است. مشاغل خانگی مزایای منحصر بفرد دیگری نظیر به‌کارگیری اعضای خانواده جهت کسب درآمد، حذف هزینه‌های ایاب‌وذهاب، امکان یادگیری به صورت غیرحضوری و... را نیز دارد. به همین سبب امروزه کسب و کار خانگی را می‌توان به عنوان بخش مهمی از اقتصاد کشورهای درحال‌توسعه در نظر گرفت.

لازم به ذکر است امروزه به دلیل پیشرفت و توسعه تکنولوژی مشاغل خانگی اینترنتی نیز روی کار آمده‌اند. به‌عنوان‌مثال افراد می‌توانند با استفاده از اینترنت سفارشات مربوط به تولیدات دست‌ساز خانگی شما را ثبت کنند. حال، اگر مدت‌هاست که تمایل به راه اندازی کسب و کار خانگی جدیدی را دارید و با مراحل دریافت مجوز مشاغل خانگی آشنایی ندارید، گروه نرم افزاری محک شما را با مفهوم و مراحل اخذ مجوز این‌گونه از کسب و کار آشنا خواهد کرد.

می‌توانید فایل صوتی این مقاله را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/09/padcast-Steps-to-get-a-home-business-license.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

حمایت دولت از مشاغل خانگی

حمایت دولت از مشاغل خانگی در صورتی انجام می‌گیرد که شما طبق الگوی توسعه مشاغل خانگی  مجوز قانونی کسب و کار خود را دریافت کنید. در حقیقت، شما با دریافت این مجوز خود را معرفی خواهید کرد. این معرفی شما را در قبال کارهایی که انجام می‌دهید مسئول می‌کند و این اطمینان را به سازمان مربوطه می‌دهید که هیچ کاری برای آسیب رساندن به مردم انجام نمی‌دهید.

امکان استفاده از بازارهای محلی از مهم‌ترین امکاناتی است که شهرداری به صاحبان مشاغل خانگی برای عرضه محصولاتشان می‌دهد. ازآنجایی‌که اصل فعالیت شما در منزل مسکونی‌تان انجام می‌شود. شما از پرداخت عوارض تجاری و مالیات در امان خواهید بود. همچنین دولت این امکان را به شما می‌دهد که خود و اعضای تیمتان را به صورت خویش‌فرما بیمه کنید. صندوق بیمه تأمین اجتماعی، بیمه روستاییان و عشایر کارآفرین را نیز برعهده می‌گیرد.

ضرورت دریافت مجوز مشاغل خانگی

مشکل اصلی شروع یک کسب و کار بدون در دسترس داشتن مجوز قانونی این است که ممکن است درگیر مجازات و یا دردسرهای قانونی آن شوید. به دلیل پیشگیری از خطرات احتمالی که وجود دارد، پیروی کردن از شرایط و قوانین ذکر شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همان ابتدای راه ارزشمند است.

در حقیقت تمامی متقاضیان مستقل و خواهان راه‌اندازی مشاغل خانگی نیاز حتمی به دریافت مجوز رسمی دارند. اگر شما نیز به‌عنوان یک کارآفرین به دنبال درخواست جواز کسب‌وکار خانگی هستید، در وهلهٔ اول باید اطلاعات کافی درباره شرایط اخذ داشته باشید. مجوز این نوع از کسب و کارها با جواز کسب و کار عادی متفاوت خواهد بود و همچنین مجوز به آن دسته از فعالیت‌هایی داده می‌شود که بازار مناسبی برای عرضه آنها وجود دارند.

چه نکاتی را باید  قبل از اخذ مجوز کسب و کار خانگی بدانید؟

ممکن است پس از مطالعه لیست مشاغل خانگی با توجه به علاقه و استعدادهای خود، تصمیم به فعالیت در ...