مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


راه اندازی پارچه فروشی | درآمد و سود پارچه فروشی چقدر است؟

August 24, 2021

راه اندازی پارچه فروشی و رازهای موفقیت در شغل پارچه فروشی و صنعت نساجی در این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. امروزه صنعت نساجی به عنوان یکی از هفت صنعت راهبردی کشور نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی آن بر عهده دارد. یکی از بخش‌های مهم این صنعت تولید و عرضه انواع پارچه است. پارچه به عنوان یکی از برترین تولیدات کشور کاربرد زیادی در حوزه طراحی و دوخت انواع لباس دارد و سود زیادی را نصیب فعالین این حوزه کرده است.

از شغل پارچه فروشی به عنوان یکی از کسب و کاری‌های قدیمی و مطمئن یاد می‌شود. فروش پارچه از دیرباز در کشور رواج داشته و افراد زیادی با توجه به سود مناسب این شغل اقدام به راه اندازی پارچه فروشی کرده‌اند. در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی صفر تا صد راه اندازی پارچه فروشی پرداخته‌ایم. اگر شما جزو افرادی هستید که قصد فعالیت در این حوزه کاری را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

می‌توانید فایل صوتی صوتی این مقاله را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/09/padcast-Launching-a-drapery-1.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

پارچه چیست و انواع آن چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه‌ها لایه‌های انعطاف‌پذیر از جنس نخ و الیاف طبیعی و مصنوعی در هم بافته شده هستند که به طور گسترده‌ای در صنعت نساجی کاربرد دارند. نوع نخ یا الیاف پارچه و همچنین نحوه قرارگیری آن‌ها در کنار هم ساختمان پارچه و خصوصیات آن را به وجود می‌آورد. الیاف طبیعی پارچه شامل ابریشم، پشم، کتان و پنبه است و الیاف مصنوعی پارچه نیز شامل نایلون، ریون، و پلی‌استر است. پارچه‌ها در طرح، رنگ و انواع مختلفی تولید می‌شوند و در مواردی همچون طراحی، دوخت و... استفاده می‌شوند.

تاریخچه تولید و فروش پارچه در ایران

تحقیقات محققان در دهه‌های اخیر نشان دهنده می‌دهد که ایرانیان از اولین کسانی بودند که در زمینه بافندگی پارچه فعالیت داشتند. بررسی‌ها حاکی از این است که ساکنین ایران باستان در دوره دوم (عصر حجر میانین) با هنر پارچه‌بافی آشنا بودند. علاوه بر این آثار کشف شده مربوط به از هشت هزار سال قبل از میلاد نشان دهنده تاریخچه هنر پارچه‌بافی در ایران است.

پروفسور کارلتون کن طی تحقیقاتی که در سال‌های ۱۳۲۸ تا ۱۳۲۹ در زمینه باستان‌شناسی انجام می‌داد، در غاری موسوم به غار کمربند، نزدیکی دریای کاسپین، پارچه‌هایی به دست آورد که نشان می‌داد ایرانیان از دوران غارنشینی، پشم گوسفند و بز را به صورت پارچه به هم می‌بافتند. آزمایش‌هایی که بر روی این پارچه‌های کشف شده انجام گرفت، نشان دهنده قدمت ۶۵۰۰ ساله این آثار بود. از این رو می‌توان گفت که ایران تاریخچه غنی در زمینه هنر نساجی و پارچه‌بافی دارد.

این هنر در گذر زمان رشد و توسعه زیادی پیدا کرد و افراد زیادی به شیوه‌های مختلف، در بخش‌های متنوع این حوزه مشغول به فعالیت شدند. یکی از فعالیت‌هایی که امروزه در این حوزه رواج زیادی دارد راه اندازی پارچه فروشی است که در ادامه این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

انواع پارچه ، خصوصیات و کاربردهای آنها

همان طور که اشاره کردیم پارچه از پیشینه تاریخی بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدات بشر، در زندگی روزمره نقش پررنگی دارد. پارچه اصلی‌ترین عنصر در طراحی و تولید لباس‌های مختلف است از این رو در طرح، رنگ و انواع مختلفی تولید می‌شوند. انتخاب پارچه مناسب برای راه اندازی پارچه فروشی، تصمیم مهمی است که نیاز به دقت و بررسی زیادی دارد.

در حال حاضر انواع مختلفی از پارچه در بازار وجود دارد که هر کدام خصوصیات، ویژگی و کاربردهای خاص خود را دارد. پارچه‌ها بر اساس جنس الیافی که دارند به دو دسته طبیعی و مصنوعی و بر اساس بافتی که دارند به سه دسته تاروپود، حلقوی و بی بافت تقسیم می‌شود.