مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک

مقالات صوتی گروه نرم افزاری محک


10 شاخص کلیدی مالی برای ارزیابی عملکرد کسب‌ و کار شما

August 08, 2021

حتماً بارها پیش‌آمده است که این جمله را از کارآفرینان موفق شنیده‌اید: هیچ فرمول مشخصی برای موفقیت در کسب‌وکار وجود ندارد. فرمول قطعی موفقیت‌های شما، انتخاب‌های شماست. اگر صاحب کسب‌وکار موفقی هستید، می‌دانید که صرفاً داشتن مهارت و دانستن قوانین بازاریابی راه به جایی نخواهد برد. در حقیقت برای رسیدن به اهداف طرح تجاری خود، باید درک درستی از شاخص‌ کلیدی مالی در جهت حفظ سلامت کسب‌وکار خود داشته باشید.

می‌توانید فایل صوتی این مقاله را گوش کنید

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2021/09/podcast-10-key-financial-indicators.mp3

دانلود رایگان فایل صوتی مقاله

کاربرد شاخص های ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها چیست؟

عموما هنگامی که بحث از اصلاح عملکرد می شود ،عملکرد مالی مورد بحث قرار میگیرد.عملکرد مالی شامل فروش، سود خالص، حاشیه ناخالص، یا دیگر گزینه های مطلق مالی و حسابداری میباشد. تلاش برای بهبود عملکرد این موارد می تواند در ارزیابی رشد یک شرکت یا واحد تجاری معین در طول دوره های زمانی مختلف مفید باشد. در کنار تمام این اصلاحات ،شما با داشتن بینشی آگاهانه و بکاربردن شاخص های کلیدی مالی به رشد و تثبیت شرکت خود کمک می‌کنید.

در این مقاله ده شاخص کلیدی مالی توسط گروه نرم افزار حسابداری محک ارائه می‌شود که توسط آن‌ها می‌توانید به‌راحتی عملکرد کسب‌وکار خود را ارزیابی کنید:

* محاسبه درآمد ناخالص تعدیل شده* محاسبه سود قبل از محاسبه مالیات* محاسبه هزینه‌های سربار* محاسبه هزینه‌های نیروی کار* محاسبه هزینه‌های ماهانه* میانگین زمان جمع‌آوری‌شده برای پرداخت به منابع انسانی* نسبت کل بدهی به کل دارایی‌ها (میزان استفاده شرکت از بدهی برای تأمین مالی دارایی‌های خود)* پیش‌بینی بهره‌برداری منابع انسانی (نرخ استفاده از کل زمان موجود منابع انسانی شما)* نرخ موثر ساعتی در بهره وری از نیروی انسانی* تأثیر تمرکز مشتری بر عملکرد شرکت

به بررسی دقیق موارد بالا می‌پردازیم:

محاسبه درآمد ناخالص تعدیل شده به چه منظوراست؟

برای درک بهتر این موضوع که در آمد ناخالص تعدیل شده چیست، در ابتدا باید به بررسی مفهوم درآمد ناخالص بپردازیم. منظور از درآمد ناخالص، تمام پول دریافتی در یک سال است که شما در اظهارنامه مالیاتی خود آن را عنوان می‌کنید. سپس موارد مشخصی را از درآمد ناخالص خود برای دریافت درآمد ناخالص تعدیل‌شدهٔ خود دریافت می‌کنید. درآمد ناخالص تعدیل شده به عددی گفته می‌شود که برای محاسبه بیشترین کسر مالیات یا اعتبار بکار برده می‌شود تا بار مالیاتی نهایی مشخص شود.

مفهوم درآمد ناخالص تعدیل شده برای تمامی کسب‌وکارها کاربرد دارد. تمرکز بر درآمد ناخالص تعدیل شده هیچ اهمیتی برای پیشرفت مالی شرکت‌ها ندارد. اهمیت این پرداختی‌ها آنجایی مشخص می‌شود که شما باید این عدد را بررسی کنید تا بدانید به سودآوری رسیدید و یا ضرر مالی کرده‌اید.

 درآمد ناخالص شامل دستمزد، سود سهام، سود سرمایه، درآمد مشاغل، توزیع بازنشستگی و سایر درآمدها می‌شود و درآمد ناخالص تعدیل شده شما هرگز بیشتر از درآمد ناخالص شما نخواهد بود و در برخی موارد ممکن است حتی کمتر باشد.

منظور از محاسبه سود قبل از محاسبه مالیات چیست؟

منظور از اینکه کسب‌وکار شما به سوددهی برسد چیست؟ هر شرکت موفق و روبه‌رشدی باید به این نکته توجه کند که سودآوری کسب‌وکارش در مقایسه با درآمد خود چقدر کارآمد است؟

برای مثال طبق تحقیقات به‌دست‌آمده متوسط سود دست آمده در صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی 12 تا 15 درصد است و هدف اصلی طرح های کسب و کار کسب سود تا 20 درصد می‌باشد.