CRM.BUZZ - אימייל מרקטינג, שיווק, דאטה. מגיש: סלע יפה

CRM.BUZZ - אימייל מרקטינג, שיווק, דאטה. מגיש: סלע יפה


מהפכה תעשייתית חמישית. כמעט

September 15, 2020

המהפכה התעשייתית החמישית קרובה מתמיד והיא בכלל מהפכה חברתית. לקורונה יש תפקיד כפול כמשבשת ומאיצת תהליכים בעיצוב המהפכה החדשה

מהפכות תעשייתיות מאומצות באופן שונה באזורים שונים בעולם. באזורים המתקדמים ובחלק גדול מהעולם המערבי מאומצת המהפכה הרביעית. בישראל אנחנו נמצאים בתפר שבין המהפכה התעשייתית השלישית לרביעית.

המהפכה הרביעית עוד לא ממשה את מלא הפוטנציאל שלה וכבר העולם מתקדם לחזון והגדרה של מהפכה תעשייתית חמישית (Fifth Industrial Revolution): 

זו מהפכה שתשלב עובדים בני אנוש ו"עובדים" רובוטיים. בתחומים מסוימים אפשר לומר כי ישנם ניצנים ראשונים למהפכה החמישית בכלים מבוססי AI/ML המממשים (או לכל הפחות מנסים לממש) את החזון של המהפכה החמישית.

המהפכה התעשייתית הרביעית הביאה איתה איום על מקומו של האדם ומקור פרנסתו – שרשרת יצור ואספקה בה זקוקים לפחות ופחות עובדים הוביל לחשש הטבעי כי הרובוטים יתפשו את מקומם של בני האנוש. הדבר הוביל אולי לכך שהמהפכה התעשייתית החמישית באה לנסות לתקן את העיוות הזה מתוך שאיפה למהפכה חברתית. המובילה העולמית בתחום הזה היא יפן שהגדילה לעשות ובמקום לקרוא לזה Industry 5.0 מיתגה את המהפכה החמישית כ- Society 5.0.

על מנת להבין מדוע המהפכה החמישית חייבת לקחת בראש סדר העדיפויות את האדם, בואו נחזור לרגע אחורה בזמן, אל המהפכות הקודמות.

למאמר המלא בבלוג וקישורים לקריאה נוספת

See omnystudio.com/policies/listener for privacy information.